har du svårt att somna?

Lägg dig i tid

Hur trött man är på morgonen brukar ofta vara på grund av när man går och lägger sig dagen innan. Spädbarnen behöver runt 16 timmar sömn, medan en tonåring bara behöver runt 8 timmar sömn. Därför är det olika för alla personer när man går och lägger sig. Mitt tips första tips är att gå och lägga sig i tid. Om man vet att man till exempel ska gå upp 06:00 dagen därpå så kanske det inte är så smart att lägga sig runt 12-1 på natten. Men det är upp till var och en när man vill lägga sig. Om man lägger sig sent kvällen innan, så kan det vara därför man är trött.

Lägg ifrån dig din mobil

När vi har gått och lagt oss i sängen vill vi oftast ligga ett tag framför våran mobil. Det leder ofta till att vi sitter vid den för länge och då blir vi ännu tröttare dagen efter. Så mitt tips är att lägga ifrån sig den när man ska gå och lägga sig. Eller så kan man sätta ett alarm på ungefär en halvtimme då man får sitta vid den. Och sen lägger man från sig den så att man kan sova. Det blir lätt att man vill kolla klart på den där filmen.

Drick inte något som innehåller energi

På kvällarna kanske du någon gång vill dricka kaffe eller något med energi, men det leder bara till att du blir piggare. Då kommer du inte kunna somna, för att du är för pigg. Så om du vill dricka något innan du går och lägg dig, så är ett bra alternativ att dricka ett glas vatten.

ALLA BILDER FRÅN WEHEARTIT

Hej sötisar! Hur mår ni? Jag hoppas att ni mår fint. I dagens inlägg ger jag er lite tips ifall ni har svårt att sova. Vissa kvällar har man verkligen svårt att somna, man försöker men man är inte ett dugg trött, eller så tänker man på massa annat. Alla tips kanske inte funkar för en person men funkar på en annan. Eftersom att vi fungerar olika. Men jag hoppas att något av tipsen i alla fall funkar för er. Det hade varit väldigt kul. Kram.

Xoxo Frida

Glöm aldrig hur fina och fantastiska ni är. Ni är så värdefulla och älskade. <33

Gillar

Kommentarer